Restaurant

Restaurant De Knip, gelegen aan het Rijn schiekanaal met uitzicht over de Vlietlanden.

Restaurant De Knip in Voorschoten kent een eeuwenlange historie in de horeca van veerpontcafé, familie-uitspanning tot het haute-cuisine Bib Gourmand onderscheiding tot Restaurant van vandaag. Met haar unieke ligging, werd 'De Knip' opgericht als café-restaurant met speeltuin en is vrijwel een eeuw lang uitgebaat door de familie Van Velsen en is gelegen aan 'De Vliet', een kanaal die de rivieren de Rijn met de Schie verbindt. De Knip genoot als uitspanning (en geniet nog steeds) een grote naamsbekendheid in Voorschoten en omstreken.

Wij bieden een moderne keuken met regionale producten, hebben een royale wijnkaart.
De knip is tevens geschikt voor huwelijk, feest, party, vergadering en condoleance.

Over ons

Restaurant De Knip, gelegen aan het Rijn schiekanaal met uitzicht over de Vlietlanden. 071-5612573

Facebook

Nieuws

1 week geleden door

Rosé is áltijd een goed idee; wat het weer ook is en welke gelegenheid het ook is! Maar vooral in de voorjaar en zomer wordt rosé meer gedronken

#rosé #roseeveryday #lunch #diner #terrasaanhetwater
Rosé is áltijd een goed idee; wat het weer ook is en welke gelegenhe
      

2 weken geleden door

Private lunch | Diner op het terras
Familie | Friends | zakelijk

#privatelunch #privatediner #terrasaanhetwater #restaurant @gaultmillaunederland , Magazine Lekker @michelinguide @eurotoquesnederland
Private lunch | Diner op het terrasFamilie | Friends | zakelijk #pr
      

2 weken geleden door

Hoogseizoen asperge!
Wij serveren dit Hollandse goud zoals je ze thuis niet snel eten: met een gepocheerd ei, crème van eidooier en daslook, geraspte comté kaas en aan tafel geserveerd met een vinaigrette van doperwten en munt. Kom je ook proeven?

#asperges #lunch #diner #restaurant #alacarte
Hoogseizoen asperge! Wij serveren dit Hollandse goud zoals je ze thui
      

5 weken geleden door

Blij met dit mooie verhaal 🍾
Blij met dit mooie verhaal 🍾
5 weken geleden
Janene Schwerin - See you Wed!  1 
5 weken geleden
Polly Duke - Janene, Do you mean "Wed" as in Wednesday (I'll see you)? OR "WED" as in wedding. Who's getting married? Trying to be funny. No wedding for you, nor me, Who cares. That is one gorgeous photo of Knip. Though I must say we apparently have a generational love affair with that place. I would like to live on that lane (or over at Duivenvorde) and just hang out at Knip all day, every day. Can you swing that? Love, Mom  1 
5 weken geleden
Marlous van der Zande - Jullie mogen terecht trots zijn!  1 
5 weken geleden
Sharon Inthol - Congratulations and what a stunning photo….
      

7 weken geleden door

Moederdag zondag 10 mei
Nodig je (schoon-) moeder/oma/tante/vriendin uit voor een heerlijke lunch of diner op het terras of in het restaurant 💕

#moederdag #lunch #diner #restaurant #voorschoten
Moederdag zondag 10 meiNodig je (schoon-) moeder/oma/tante/vriendin u
      

10 weken geleden door

Wij wensen jullie een vrolijk Pasen 🐣
Mocht je nog willen genieten van onze Paaslunch Of Paas-diner, aarzel niet om even te bellen 📞 071-5612573

#pasen #lunch #diner #restaurant
Wij wensen jullie een vrolijk Pasen 🐣 Mocht je nog willen genieten
      

13 weken geleden door

Chefsmenu: zacht gegaard kalfsvlees | persillade topping | pommes Anna | pompoen | tarte tarten van ui

@deknip_1881 #lunch #diner #chefmenu
Chefsmenu: zacht gegaard kalfsvlees | persillade topping | pommes Anna
      

14 weken geleden door

“Maand Maart 2=1 menu”
Kom je de komende dagen ook?
Nog de héle maand maart:
2 menu’s bestellen 1 betalen!
Nodig je vrienden en/of familie uit voor een heerlijk menu bij @deknip_1881

🔪 speciaal 4-gangen menu
🔪 minimaal 2, maximaal 6 personen
🔪 excl dranken en bijbestellingen
🔪 geldig voor lunch en diner
🔪 niet I.c.m. andere acties / bonnen
🔪 o.b.v. beschikbaarheid t/m 31 maart
🔪 reserveren 📞 of website
🔪 o.v.v. maart 2 = 1 menu

Restaurant De Knip
Kniplaan 22 Voorschoten

#restaurant #korting #lunch #diner #voorschoten
“Maand Maart 2=1 menu”Kom je de komende dagen ook? Nog de héle
      

15 weken geleden door

Lola Montez: Alpenkaas, koemelk, gepasteuriseerd, 6 mnd gerijpt, daarna nog een mnd gerijpt met hooi en bloemen uit de Alpenweide voor extra flavor
Kaas van de kaaswagen 🧀

Kaasworkshop: zondag 19 april (14:30-17u)
Inschrijven via mail, website of even 📞
(22 maart = vol)
Lola Montez: Alpenkaas, koemelk, gepasteuriseerd, 6 mnd gerijpt, daarn
15 weken geleden
Marlous van der Zande - Vorige maand deelgenomen aan de kaasworkshop van Renske, een verrassend leuke smakelijke en gezellige middag gehad!  2 
15 weken geleden
Frank Langezaal - Echt een geweldige en lekkere ervaring 🥳🧀🧀  1 
      

16 weken geleden door

Krokant gebakken zwezerik met zachtgegaarde bloemkool in beurre noisette, crème van bloemkool, knoflook emulsie, shiitake en aan tafel schenken wij een jus van appelstroop

#gerecht #lunch #diner #restaurant #voorschoten
Krokant gebakken zwezerik met zachtgegaarde bloemkool in beurre noiset
      

16 weken geleden door

Restaurant De Knip Voorschoten
Geopend wo t/m zo
Lunch vanaf 12:00u
Diner vanaf 17:30u
• a la carte menu
• wijnspijs | food pairing
• kaasworkshop
• feestjes (verjaardag, bruiloft, jubileum)
• afscheid | condoleance

#terrasaanhetwater #restaurant #lunch #diner #alacarte
Restaurant De Knip Voorschoten Geopend wo t/m zo Lunch vanaf 12:00u
      

19 weken geleden door

Barbera d’Alba Bussia
Normaal gesproken is de Bussia-wijngaard gereserveerd voor de kostbare Nebbiolo-druif (Barolo). Een Barbera die hier vandaan komt, wordt daarom als een kwalitatieve “special” beschouwd

Rijk aan rood fruit zoals zure kersen, frambozen en bramen, vaak aangevuld met kruidige hints van cacao, tabak en specerijen door de houtrijping.
De kenmerkende hoge zuurgraad van de Barbera-druif is aanwezig, maar wordt in de Bussia-zone ondersteund door een vollere body en zijdezachte tannines.
In tegenstelling tot veel andere Barbera’s kan een Bussia-variant uitstekend 5 tot 7 jaar (of langer) rijpen in de fles, waarbij de zuren zachter worden en de complexiteit toeneemt

#barbera #grapes #piemonte #italy #restaurant @deknip_1881
Barbera d’Alba Bussia Normaal gesproken is de Bussia-wijngaard gere
      

20 weken geleden door

Nieuw “chefsmenu”
Wauw! New starter: terrine van osseworst, eendenlever, pistache met cremeux en ijs van biet
Wil jij dit ook proeven?

Restaurant De Knip
Voorschoten
Lunch & Diner
woensdag t/m zondag
Nieuw “chefsmenu” Wauw! New starter: terrine van osseworst, eende
20 weken geleden
Jos van der Plas - Eendelever?
      

23 weken geleden door

#dryjanuary #voorschoten #nonalcoholic @crodino_nl @crodinoofficial
#dryjanuary #voorschoten #nonalcoholic @crodino_nl @crodinoofficial
      

23 weken geleden door

Restaurant De Knip vakantie sluiting:
Ma 29 dec tm di 6 jan
Wij wensen iedereen een hele fijne jaarwisseling! Alvast een goed 2026 en tot in het nieuwe jaar!
Restaurant De Knip vakantie sluiting:Ma 29 dec tm di 6 jan Wij wense
23 weken geleden
Janene Schwerin - Gorgeous ♥️
23 weken geleden
Polly Duke - Bring on Hans Brinker.
      

24 weken geleden door

Wij wensen iedereen een fijne Kerst 🎄

Onze tafels zijn gedekt, de wijnen staan koud en het keukenteam is in volle kracht aanwezig. Vandaag Kerstavond, morgen Kerstlunch- en diner zijn wij vol gereserveerd met gasten die gaan genieten van een gezellig samenzijn en culinaire gerechten. We hebben er zin in!

Na kerst, zijn wij zaterdag 28 en zondag 29 december geopend voor lunch & diner!
(30/12 t/m 6/1 vakantie sluiting)

#kerstmenu #kerstdiner #kerstboom #restaurant
Wij wensen iedereen een fijne Kerst 🎄 Onze tafels zijn gedekt, de
24 weken geleden
Polly Duke - Marcel, Season's Greetings from Deep in the Heart of Texas. Polly Duke  1 
24 weken geleden
Restaurant De Knip - Polly Duke thank you en enjoy the holidays with your love ones  1 
24 weken geleden
Rob Smit - Hele fijne feestdagen. 🙏🏻🥂  1 
24 weken geleden
Delana Van Hoorn - Fijne feestdagen! 🥂  1 
24 weken geleden
Barry Vlekkert -   1 
24 weken geleden
Janene Schwerin - Merry Christmas! See you in 2026
      

25 weken geleden door

Vegetarisch gerecht: Kingboleet, schotseneer, pastinaak, paddestoel, kappertjes. Zoooooo lekkerrrr 😋

#vegetarisch #gerecht #lunch #diner #restaurant #menu #menukaart #alacarte #singledish #gaultmillau #michelin #michelinguide #lekker500 #voorschoten
Vegetarisch gerecht: Kingboleet, schotseneer, pastinaak, paddestoel, k
      

25 weken geleden door

🌲Kerst-thuis-menu🌲
In huiselijk kring Kerst vieren, met de gemakken van niet te lang in de keuken hoeven te staan? Bestel dan ons “Kerst-thuis-menu” Wij bereiden alles voor je voor, thuis alleen nog even in de oven en op het bord. Dat scheelt een hoop tijd! Op onze website vind je alle informatie

#restaurant #thuismenu #catering #kerstcatering #kerstmenu #kerstthuismenu #kerstinspiratie #lunch #diner #kerst
🌲Kerst-thuis-menu🌲 In huiselijk kring Kerst vieren, met de gema
      

26 weken geleden door

😃Verlenging! “Gouden Pollepel-menu”, omdat wij nogsteeds op de 1 ste (gedeelde) plaats genoteerd staan in de AD Haagse Courant
🍴 Kom je ook proeven?

Wat leuk een 7,9! ‘Speciaal voor jou:
AD-Menu’ all-in €79
Wij zijn blij met een mooi stuk in het AD, rubriek ‘Gouden Pollepel’ en wij gaan dat vieren met jou!

AD-menu all-in €79
🍴Amuse
🍴3-gangen menu
🍴als aperitief een glas cava of 0.0
🍴2-glazen wijn of 0.0
🍴Brood + boter & olijfolie
🍴Tafelwater
🍴Koffie & bonbon
- o.v.v. ‘AD-gouden pollepel menu’
- max 8 personen per reservering
- geldig van t/m 29 dec 2025
- niet i.c.m. andere acties / bonnen

#restaurant #menu #chef #fromager #wijn #krant #algemeendagblad #adhaagsecourant #haagsecourant #goudenpollepel #michelin #voorschoten vlakbij #denhaag #voorburg #leidschendam #leiden #wassenaar #zoetermeer
😃Verlenging! “Gouden Pollepel-menu”, omdat wij nogsteeds op de
      

26 weken geleden door

Tussengerecht: gebakken coquille, aubergine en geroosterde paprika

#restaurant #uiteten #lunch #diner #chefsmenu #menu #gerecht #tussengerecht #chef #restaurantaanhetwater #michelin #gaultmillau #lekkermagazine
Tussengerecht: gebakken coquille, aubergine en geroosterde paprika #
      

© 2026